Saturday, February 18, 2006

Van droom tot realiteit.













34 comments:

Anonymous said...

Dag familie Petit,
Ik wens jullie heel veel plezier op jullie wereldreis! Ik kijk al uit naar alle avonturen die hier op deze site zullen verschijnen. Spijtig dat jullie niet naar Afrika gaan want van oktober tot mei zit ik in Ghana ;-).
En speciaal voor Gretel en Sebastian: als jullie je zouden vervelen, zing maar veel scoutsliedjes (Een grote banaan, Piep klein konijntje,...) zodat ze die liedjes over heel de wereld kennen.
Vele scoutsgroetjes
Ruth

Anonymous said...

hallo,
wat leuk om jullie verhalen te kunnen volgen op het internet! Jullie eerste stopplaats lijkt me alleszins de moeite waard! Héél mooie foto's!! Volgens mij hebben jullie het daar goed naar jullie zin! Geniet ervan met volle teugen!
En het dagboek van de kinderen zal een mooi herrinering zijn voor later!! Toffe start!! Veel succes!!

Anonymous said...

Hallo wereldreizigers,

Hier kan je de foto's van mijn reizen vinden.

Foto's rondreis USA Natuurparken:

http://www.flickr.com/photos/47724558@N00/sets/1336088/

Foto's rondreis USA Steden:

http://www.flickr.com/photos/37949626@N00/sets/1371911/

Foto's rondreis Zuid-Afrika:

http://www.flickr.com/photos/72947064@N00/sets/72157594154046551/


Of selecteer:

http://www.flickr.com/photos/47724558@N00

http://www.flickr.com/photos/37949626@N00

http://www.flickr.com/photos/72947064@N00/

Anonymous said...

27 Juli 2006
Gegroet globetrotters!
6 Weken terug zaten we nog gezellig op jullie strand met een glaasje wijn en een lekker maal. Lang geleden en hoog tijd dus om een eindje Zweden met jullie mee te genieten ... van in de luie zetel. Jullie beleven er kennelijk mooie dagen. Wat is het fijn de foto's en het dagboek te kunnen volgen. Dankjewel dat jullie de moeite doen om ons thuisblijvers op deze manier te laten meereizen! Veel "midsomar fun" nog in het Noorden.
Hartelijke groet
Thomas, Els, Victor, Louise

Anonymous said...

Hallo daar,
Zo te zien hebben jullie al hele mooie dingen gezien en gedaan! Zweden ziet er prachtig uit! Ik heb al eens vooruit gekeken naar jullie volgende bestemmingen en dan vooral naar Thailand natuurlijk. Het ziet er een interessante tocht uit, vooral de trektocht zal onvergetelijk zijn!
Houd ons op de hoogte he.
Vele groetjes van Isabelle

Anonymous said...

Hoy,
We volgen u nu al hoor. ik heb een herrinnering in mijn pc gezet, zodat ik om de week eens zie waar jullie zitten.
ik zou zeggen: blijven foto's en dagboeken bijhouden, daar heb je heel uw leven nog iets aan, en dat zijn de beste herrinneringen.
warme groetjes,
Eddy, Kathleen en Elisa
GLVL Taxandria, Heist

Anonymous said...

Wat een eer om een plaatsje te krijgen in jullie dagboek! Voor ons was het een superdag en wij vonden het leuk dat jullie samen met ons hebben meegevierd! Vanaf nu is 28 juli voor ons allebei een dag om nooit meer te vergeten!!
Ik geniet ondertussen mee met jullie reisverhalen! Wat lijkt het mij een mooie ervaring en ik veronderstel dat jullie vele mensen doen wegdromen om zelf zo een reis te ondernemen! Jullie hebben mijn aandacht alleszins getrokken en ik kijk ernaar uit om jullie volgende avonturen te lezen!

Anonymous said...

Wat een eer om een plaatsje te krijgen in jullie dagboek! Voor ons was het een superdag en wij vonden het leuk dat jullie samen met ons hebben meegevierd! Vanaf nu is 28 juli voor ons allebei een dag om nooit meer te vergeten!!
Ik geniet ondertussen mee met jullie reisverhalen! Wat lijkt het mij een mooie ervaring en ik veronderstel dat jullie vele mensen doen wegdromen om zelf zo een reis te ondernemen! Jullie hebben mijn aandacht alleszins getrokken en ik kijk ernaar uit om jullie volgende avonturen te lezen!

Anonymous said...

Hallo,

Wat leuk om weer iets van jullie te horen. Gilles was heel blij met zijn mailtje. De klas van Sebastian zit bij Juf. Katrien Dejonghe. Er zijn ook enkele nieuwe kindjes bij. We wensen jullie nog heel veel succes en blijven jullie volgen !!!
fam. Coens

Anonymous said...

Hallo Sebastian,
Ik was heel blij met jullie maitje. Wat tof van dat ridderpak. Ik zou dat ook graag zien.In onze klas zitten 4 nieuwe kindjes. Het is leuk. Bjarne is ook terug. Het is toch ook een beetje raar dat jij er nu niet bent. Ben je soms niet bang in zo'n vreemd land? Ik wens je nog heel veel plezier. Ik vind het leuk dat ik telkens kan zien waar je bent en je mooie foto's kan bekijken. we lezen ook soms in je dagboek.
Daaag.
vele groeten van Gilles Coens

Anonymous said...

Hoi, iedereen
de foto's van china zijn gewoon fantastisch om naar te kijken , ook het dagboek lezen is spannend, we leven echt met jullie mee!
Ik print straks enkele foto's uit om in de leraarskamer op school te hangen .
Nog vele leuke en spannende momenten Doeiiiii !!!
Sylvia en Didier

Anonymous said...

Hallo,
De foto's van China zijn buitengewoon mooi en het dagboek heel boeiend. We kunnen het ons allemaal heel goed voorstellen, door de manier waarop je het schrijft. We bewonderen jullie echt !!!
Geniet er nog maar van, het wordt zeker onvergetelijk !!!
vele groetjes,
fam. COens

Anonymous said...

hallo iedereen,
gretel en sebastian het is zo vreemd te horen en te zien dat jullie een "bezienswaardigheid " zijn op jullie eigen.
Ik heb ook nog fijn nieuws te vertellen , wij verwachten ons eerste kindje op 1 april . Wij leven alvast op ons wolkje.
Vele groetjes Sylvia en Didier

Anonymous said...

Beste Els en Gerrit,
én Sebastian + Gretel
Munte 14 oktober
Waar is de tijd dat we Victor en Louise aan je goede, zorgzame handen mochten toevertrouwen, in de "Blokketoren"...
Via Els en Thomas wisten wij dat jullie op wereld"uitstap" vertrokken.
Zoals je weet zijn vrienden van ons uit Merelbeke (oud collega), Peter , Shirley met hun jong kereltje Nolle naar Australië geëmegreerd,(juli 2006).Het zijn eveneens "Westvlaanderaars"
Wij hebben meer dan wekelijks contakt met hen.
Al eerder vroeg ik hen of jullie contakt mogen leggen, maar door de drukte met de "verhuis" was dat een beetje uit het oog verloren.
Ik zal hen jullie blog doorgeven zodat ze je kunnen contacteren.
Weet dat hier ook enige (?!) matige afgunst - knaagt - doch absolute bewonderring opwelt, als we moedige jonge mensen dergelijke stappen = wereldreizen/emigreren realiseren.
Een schitterende belevenis toegewenst en ten allen tijde "Standby"
Antoine en Marylou
opa van Louise en Victor
Munte

Anonymous said...

Hoi,

Laatste uurtjes in China en dan op weg naar Inia. Dit wordt ongetwijfeld opnieuw een spannend deel van jullie vakantie. We kijken er al naar uit om te zien wat jullie op dit project zullen en kunnen verwezenlijken. In ieder geval het lezen van jullie dagboeken en het bekijken van de foto's zet ons aan om nog meer van jullie ervaringen te mogen mee beleven.
Ondertussen heb ik onze reis voor de maand juli gerserveerd. We gaan in een luxe appartement waar jongens in een kasteel kunnen slapen en de meisjes er behandeld worden als princessen. Zeker ook eens doen. Sebastian en Gretel, ik reserveer dit alvast voor na jullie spannende avonturen.
Ra ra waar ligt dit appartement?
groeten Karolien Bernd en Tuur

Anonymous said...

Toch wel erg leuk om alles te volgen, ik kan het niet laten om dikwijls te komen kijken. Hopelijk worden de zieke "ventjes" gauw beter.

Vele groeten
caroline en steven

Anonymous said...

Hoi Gerrit, Els, Gretel en Sebastian! Jullie hebben echt een interessante blog. Ik wil jullie bij deze nog veel plezier wensen op de doorreis. Het was hartstikke gezellig in India, bedankt voor de gezelligheid en de vriendschap! Vele hartelijke groeten van Navin (de Indier die niet uit India komt ;-))!

Anonymous said...

Hallo!

Jullie zien er stralend uit op de foto's! Ik vind het heel tof dat jullie die reis aangedurfd hebben (ben jaloers in positieve zin!) Na een winterstopje start ik weer met lopen en straks komt daar nog zwemmen en fietsen bij, als het wat minder waait en regent. Daar hebben jullie overigens geen last van hé. Geniet verder van de wereldtrip en wij genieten mee voor ons computerscherm. Groetjes, Veerle, Jan en twins

Veerle said...

Hallo! Wat zien jullie er goed uit zeg, straaaalend. Fantastisch dat jullie die reis aandurfden, ben positief jaloers. Nog veel mooie dingen te zien op jullie trip, zoals onze droom Nieuw-Zeeland. Geniet maar verder, wij genieten mee door jullie onderhoudend reisverslag te lezen. Na winterstopje ga ik opnieuw lopen (al ca. 10km in november) en straks ook fietsen als het wat minder waait en regent. Daar hebben jullie voorlopig geen last van hé. Vele groetjes van Veerle, Jan en twins

Anonymous said...

Hallo Els en Gerrit. We zijn eindelijk eens tot bij uw pa naar de foto's van de wereldreizigers gaan kijken. Eerst een zalig en gelukkig nieuwjaar voor de hele familie en een proficiat voor de talrijke foto's van de verschillende landen die jullie al hebben doorgereisd. Nog vele mooie dagen en maanden voor allen vanwege nonkel Willy, Koen en tante.

Anonymous said...

Hallo wereldreizigers,

We zijn net terug van een weekje skivakantie, we hebben er ook voor de eerste keer getourskied en we hebben er nog meer zin naar avontuur door gekregen vandaar dat we nu samen met mama naar jullie prachtige foto's en verhalen aan het kijken zijn. Jo is al luidop aan het dromen van zijn jeepke in Mongolie en Australie, we zullen nog even wachten tot we jullie verhalen horen om onze route uit te stippelen.

Heel veel plezier en heel veel groetjes uit het regenachtige belgie

An en Jo
en tante Nicole op de achtergrond

Anonymous said...

Hallo wereldreizigers,

We zijn net terug van een weekje skivakantie, we hebben er ook voor de eerste keer getourskied en we hebben er nog meer zin naar avontuur door gekregen vandaar dat we nu samen met mama naar jullie prachtige foto's en verhalen aan het kijken zijn. Jo is al luidop aan het dromen van zijn jeepke in Mongolie en Australie, we zullen nog even wachten tot we jullie verhalen horen om onze route uit te stippelen.

Heel veel plezier en heel veel groetjes uit het regenachtige belgie

An en Jo
en tante Nicole op de achtergrond

an said...

Hallo wereldreizigers,

We zijn net terug van een weekje skivakantie, we hebben er ook voor de eerste keer getourskied en we hebben er nog meer zin naar avontuur door gekregen vandaar dat we nu samen met mama naar jullie prachtige foto's en verhalen aan het kijken zijn. Jo is al luidop aan het dromen van zijn jeepke in Mongolie en Australie, we zullen nog even wachten tot we jullie verhalen horen om onze route uit te stippelen.

Heel veel plezier en heel veel groetjes uit het regenachtige belgie

An en Jo
en tante Nicole op de achtergrond

Anonymous said...

Hey hallo,
Nadat we afscheid hebben genomen in india, zijn Hester en ik veilig thuis gekomen, en jullie zijn door gegaan met jullie reis, heel erg gaaf! Ik hoop jullie zeker nog een keer op te zoeken, om alle mooie verhalen van jullie allemaal te horen. Groetjes Tesse

Anonymous said...

Hallo allemaal,
We blijven jullie volgen en genieten telkens weer van de leuke verslagen en de foto's !!! We wensen Sebastian hierbij ook een hele gelukkiger verjaardag toe !!!
Groetjes,
fam. Coens

Anonymous said...

Dag Sebastian,
Morgen is het schoolfeest. Bij juf. Sabine moeten we een das aandoen om punten te krijgen.We moeten winnen tegen de juffen, dan krijgen we op woensdag geen lessen maar mogen we spelletjes spelen. gelukkige verjaardag !!!
groetjes van Gilles Coens

Anonymous said...

Hallo,

het is weeral een tijdje geleden dat ik nog eens een berichtje postte, dus daar wil ik nu graag verandering in brengen! Ik volg jullie verhalen op de voet en geniet nog steeds met volle teugen van jullie mooie verhalen en vooral van de prachtige foto's! Het geeft me de kans om eventjes weg te dromen en enkele minuten te ontsnappen aan ons jachtig leven hier in België!!
Geniet nog met volle teugen van jullie wereldreis en als jullie terug zijn verwelkom ik jullie graag in onze nieuwe woonst in Adinkerke!! Ja ja het leven blijft hier ook niet stil staan...
Sabrina

Anonymous said...

12 graden en regen in Australie... Maar jullie waren beter in Belgiê gebleven ;-), wij beleven hier de warmste en droogste april maand sedert de eerste metingen!! Er sneuvelen hier weerrecords!!!
Heel veel plezier nog
Sabrina

Anonymous said...

12 graden en regen in Australië!! Jullie waren beter in België gebleven ;-) want hier sneuvelen er weerrecords!! We hebben net de warmste(met vaak temperaturen ruim boven de 20 graden) en droogste aprilmaand (geen druppel regen!!!) achter de rug sedert de allereerste waarnemingen!
Nog heel veel plezier!!
Sabrina

Anonymous said...

hallo,
wat is het hier stil zonder jullie!
Nolle mist jullie ook vooral Gretel en Sebastian.
We willen jullie nogmaals bedanken voor de leuke tijd samen en ook voor de drie doosjes, de snoepjes zijn subliem en de inhoud van de andere 2 was zeker niet nodig maar deze week gaan we om onze i-pod!!!
vele groeten Peter, Shirley en Nolle. Jullie zijn toch iets vergeten... er stond nog een fles in de frigo en ook het schildpaddenwashandje.

Anonymous said...

Hallo,we hebben net weer jullie leuke verslagen gelezen en blijven het boeiend vinden. Het begint in te korten hé voor jullie. We zullen allemaal heel blij zijn om jullie terug te zien. Geniet nog van die unieke momenten, ze zullen jullie zeker levenslang bijblijven.
vele groeten,
fam. Coens

Anonymous said...

Hallo, welkom terug in België.
We zouden er heel graag bij zijn in St.-Niklaas, maar we kunnen spijtig genoeg niet. We zijn heel benieuwd naar jullie verhalen en om jullie terug te zien.
vele groeten

Fam. Coens

Anonymous said...

Wat vliegt een jaar toch voorbij!!
Het lijkt ongelooflijk dat jullie al een jaar geleden vertrokken zijn!
Ik heb genoten van jullie dagboek en zal het ook missen om jullie verhalen te volgen...
Welkom terug in België en geniet nog eventjes van de vakantie!!
En hopelijk hebben jullie het mooie weer meegebracht...
Sabrina

Anonymous said...

zeer interessant, bedankt